مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری هنر / نقاشی

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری هنر / نقاشی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه هنر / نقاشی

 

مشاوره انجام پایان نامه نقاشی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.تعریف نقاشی در ظاهر آسان به نظر می‌رسد. اما زمانی که می‌خواهی‌ بـه‌ تـعریف‌ ایـن هنر بپردازی می‌بینی از توان کلام و جمله و حرف بیرون است. زیرا اصلا هنر ورای‌‌ تعریف قـرار دارد و تاکنون هر کس آن را تعریف کرده، تنها قسمتی یا‌ بخشی از آن را‌ به‌ قالب کلمات در آورده و حـقیقت، محتوا و کنه هنر را کـاملا نـادیده گرفته و در قالب کلمات، محصور، مانده است. نقاشی نیز که یکی از هنرهای متداول و آشنا برای مردم است، اگر تعریف‌ بپذیرد، یا در بند ظواهر و صورت محدود می‌شود و یا محصور به نظر و عقیده شـخصی‌ می‌گردد. از این رو ما نیز هنر نقاشی را تعریف نمی‌کنیم،بلکه‌ سعی می‌کنیم به دنیای زیبای‌ نقاشی‌ نگاهی هر چند گذرا بیفکنیم.

نقاشی نوعی بیان تصویری است، بیان محتوایی که نه‌ به لفظ و کـلام و شعر امکان ارائه آن هست و نه با بیانهای‌ دیگر. نقاشی هنری است که‌ می‌تواند‌ به بیان حقیقت، شادیها، رنجها و دردها، ظلم و ستمها و…بپردازد،و اصلا ویژگی هنر این است و نقاشی نیز بـه واسـطه تصویر می‌تواند ما را حتی به چاره اندیشی مشکلات و معضلات جامعه‌ و یا‌ ایجاد نشاط و تلطیف روح و جان انسان بکشاند. نقاشی یک هنر پر محتوا و عمیق است که مخاطب خود را به سوی واقـعیت‌ بـیرونی که می‌خواهد، می‌برد.

 

محورهای کلی انجام پایان نامه نقاشی

رشته نقاشی را می توان در چهار محور دنبال کرد: نقاشی شرق، نقاشی غرب، نقاشی کودک و نقاشی دیواری. که در هر یک از این محورها می توان مکاتب مختلفی را بر شمرد. علاوه بر این عناوین بین رشته ای هم بخشی از نقاشی محسوب خواهد شد.

 

انجام پایان نامه نقاشی: نقاشی شرق در مقطع ارشد و دکتری

  1. نقاشی شرق دور(چین، ژاپن)
  2. نقاشی هند(هندو، اسلامی)
  3. نقاشی ایران
    • پیش از اسلام
    • بعد از اسلام(نگارگری)

 

انجام پایان نامه نقاشی: نقاشی غرب

  1. نقاشی در هنر باستان
  2. نقاشی در مکاتب هنر(از گوتیک تا هنر مدرن)

 

انجام پایان نامه نقاشی: نقاشی کودکان

یکی از راه‌ها و وسایل پرورش کودکان که معمولاً کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد ولی قبل از هر وسیله و پیش ازهر چیز دیگر می‌تواند به آموزش کمک کند نقاشی است. رنگ و تصویر بیش از هر چیز دیگر ذهن بچه را متوجه خود می‌کند و در عین حال وسیله‌ای است که بچه قبل از هر چیز می‌تواند به خلق آن بپردازد. برای درک رنگ و تصویر کافی است که چشم بببیند و برای خلق ان کافی است که بچه دست در رنگ کند و آن را بر در و دیوار یا روی هر چه که دم دستش باشد حتی به سر و صورت و لباس خود بمالد. اگر نقاشی عمیق‌ترین وسیله آموزش کودک نباشد می‌توان گفت یکی از مهمترین و اولین وسیله آموزش اوست.

 

انجام پایان نامه نقاشی: نقاشی دیواری

هنر دیوار نگاری یا همان نقاشی دیواری را می توان به کنده کاریهای انسانهای نخستین روی دیواره غارها نسبت داد، به زمانی که بشر تمایل داشت روی درختها سنگها ودیوارها علامت بگذارد.بر اساس تعاریف آکادمیک نقاشی دیواری نوعی دیوار نگاری به شمار می رود که ازطریق رنگ آمیزی گچ وآهک مرطوب با رنگهای محلول در آب ایجاد می شوداین نقاشی های دیواری فرسک نام دارند.اما امروزه دیوار نگاری با رنگ وقلمو وسطوح وسیع سیمانی تعریف می شودوضمنا طرحها هم دیگر آن دیوار نوشته های ساده پیشین نیستند بلکه به طرحها وتصویر های انتزاعی خاصه دوران معاصر بدل شده اند نقاشی دیواری یا دیوارنگاری برای ایرانی ها پدیده ناآشنایی نیست ودر گذشته در ساختمانهای ایرانی کاربرد فراوان داشته است نمونه های بسیاری از این هنر را می توان در ابنیه ی تاریخی مشاهده کرد. دیوار نگاره های کاخ چهلستون یا عمارت عالی قاپو نمونه ای از این هنر در بناهای قدیمی ایرانی هستند.





برچسب ها : ,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.